basiek
Administrator
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:35, 08 Mar 2011 Temat postu: Serpentine Tower - Mity i Teorie |
|
|
Od utworzenia Ankrahmun powstały tony pomysłów jak rozwiązać tajemniczą zagadkę Serpentine Tower Quest. Poniższy artykuł przedstawia najnowsze badania przeprowadzone przez społeczeństwo Tibi, poruszające tematy tj. rytuały składania ofiar, określone wydarzenia czy głębsze znaczenie pewnych rzeczy.
A więc wziąłem głęboki oddech i zszedłem piętro niżej. Znalazłem się w ponurym piwnicznym skarbcu, okrytym subtelnym blaskiem złota. To tu, tajemnicza komnata głęboko wewnątrz Serpentine Tower. Trzy stworzenia uwięzione w trzech małych celach, dokładnie tak jak opisywali moi poprzednicy: vampire, fire elemental, behemoth - odwróciły się do mnie plecami, jakby próbowały coś ukryć.
Serpentine Tower leząca na południowych wybrzeżach Ankrahmun z pewnością należy do najbardziej tajemniczych miejsc w Tibi. Pokolenia dzielnych odkrywców i wędrowców próbowały rozwiać jej tajemnice. Jedni używali zwierzęcej siły, inni spędzali tygodnie i miesiące próbując wpaść na jeden genialny pomysł jak wypuścić vampira i behemotha z celi czy jak dostać się do tych dziwnych przedmiotów w pokoju green djinna piętro niżej. Portable hole, a carrot of doom, boots of waterwalking.... czym są te przedmioty, czy są do zdobycia?
Rozwinęło się wiele teorii podczas minionych lat, wszystkie z nich zawierają iskierkę nadziei, która przyczyni się do ostatecznego rozwiązania sławnej zagadki Serpentine Tower Quest. Jedne teorie krążą wokół czterech pustych mis węglowych zaraz przy green djinnie, inni twierdzą, że kilku graczy musi stać jednocześnie na określonych kafelkach podłogi, które z kolei rozrzucone są po całym świecie Tibi. Są też tacy, którzy opierają się na tłumaczeniach książek znajdujących się w bibliotece w wieży. Gracze stracili mnóstwo czasu starając się udowodnić jakąś teorię. Wszystkie te teorie i pomysły by w końcu rozwiązać problem Serpentine Tower są wytworem graczy. Pamiętajcie, że CipSoft nie bierze żadnej odpowiedzialności za to co wyniknie z podążania za tymi wskazówkami.
Życie i śmierć
Witaj w Ankrahmun, mieście nieumarłych, miejscu gdzie znajduje się tajemnicza Serpentine Tower, w której ulokowano Akademię Sztuk Magii oraz być może miejsce bajecznego zadania, które wciąż nie zostało rozwiązane. Tothdral, znany również jako "Poszukiwacz zza grobu" jest nieumarłym strażnikiem biblioteki w wieży. Jest on zarówno astrologiem jak i wykwalifikowanym trenerem czarnej magii, skłonnym nauczyć Cię kilku przyzwoitych czarów. Tothdral wierzy w siłę dążenia do czystego bóstwa, które dane będzie tylko ludziom godnym. Jak wszyscy wiemy, przeciwieństwo życie/śmierć odgrywa ważną rolę zarówno w, jak i wokół Ankrahmun. Czy mogłoby to być kluczem do rozwiązania zagadki Serpentine Tower?
Śmierć doskonale symbolizują kości i czaszki, ciemność i pustka; kiedy słońce, kolor zielony, woda i by nie zapomnieć - gracz, reprezentują życie. W Ancient Tombs quest zyskujesz dostęp do grobowców faraonów - miejsca śmierci, głęboko pod Ankrahmun - używając monet skarabeuszów na misy węgla. Jak zauważył Mend Sorcerer z Guardi, Serpentine Tower może być powiązana z Arkhothepem, który jest władcą Ankrahmun i panem śmierci, więc "możliwe, że czaszki będą przydatne w Serpentine Tower, ponieważ są symbolami śmierci" - zdradza Mend Sorcerer.
"Ankrahmun postrzega śmierć jako rozwój, niekoniecznie jako koniec życia", wspomina anonimowy gracz. "Dlatego konkretniejsi nieumarli tacy jak banshee queen, vampiry i najbardziej prawdopodobne - elder bonelordy, mógłby być kluczem do rozwiązania zagadki."
Ale co tak naprawdę "śmierć" oznacza? Oprócz bycia przeciwieństwem życia, mogła by odnosić się do stanu upojenia? Być tak pijanym, że nawet szczur będzie stanowił śmiertelne zagrożenie? Wydaje się, że Critter Smit, Elite Knight z Calemry miał to właśnie na myśli, próbując rozwiązać problem Serpentine Tower:
"Tu jest rozwiązanie, które trzymałem w tajemnicy przez lata. Nikt nie wykona tego zadania na trzeźwo. Wypuszczenie dwóch pierwszych stworzeń jest łatwe. Gdy przychodzi do trzeciego stworzenia musisz być pijany w grze, a do ostatniego musisz podejść będąc pijanym w prawdziwym życiu." Powodzenia kolego. Tibijczycy, to zależy od Was czy ta wskazówka będzie przydatna czy nie. CipSoft nie poleca podążać za tą radą!
Ktoś kto swojego imienia nie ujawnił, mówił, że próbował przejść Serpentine Tower poprzez stawienie się tam postacią z czarną czaszką. Jest to interesujące podejście w odniesieniu do tematu życia i śmierci, który otacza cały ten obszar. Czarna czaszka oznacza, że on lub ona musieli pozbawić kogoś wcześniej sporo krwi. W tym samym czasie, postać z czarną czaszką sama skazuje się na śmierć, będąc interesującym celem dla graczy PvP. W związku z tym czarne czaszki idealnie pasują do przeciwieństwa życia i śmierci jak i do tematu składania ofiary, który jest popularną, składową częścią wielu mitów związanych z Serpentine Twoer.
Składanie ofiar
Co mogłoby być bardziej naturalnym zachowaniem w takim tajemniczym miejscu jak Serpentine Tower niż składanie ofiar jakimś bogom? Fakt, że rozwinęło się wiele teorii dotyczących rytuału składania ofiar jest całkiem logiczny.
Odkąd Tothdral jest astrologiem i sama Serpentine Tower jest wszystkim tym co z astrologią związane, tak pewien anonimowy gracz zakłada, że kluczowe może być poświęcanie przedmiotów, które pasują do układu.
"Tothdral bada gwiazdy, a co w Tibi najbardziej przypomina gwiazdę? Talon. Więc jesli umieścimy talony w misach węgla na dachu wieży, to mogłaby to być aluzją do gwiazd, która w końcu pchnęła by nas naprzód."
Rożne rodzaje ofiar składają gracze Tibi, pytanie brzmi - dla kogo to robią? Dla gwiazd, nieśmiertelnych faraonów, Akh'rah Uthuna czy dla kogoś innego? "Ofiary są ważne dla boskich djinnów i z pewnością muszą być składane przez więcej niż jedna osobę", w co wierzy elite knight z Mythery - Mistic Rook. Pierwsza część tego stwierdzenia jest interesująca, ponieważ jeśli chodzi o djinny, jest jedna rzecz warta rozpatrzenia, o której wspomina bezimienny użytkownik: "Wszyscy tylko zabijają djinna a być może djinn musi pozostać żywy i stanąć na odpowiedniej płytce by można było kontynuować zadanie". To, tak przy okazji, również jest powiązane z przeciwieństwem życia i śmierci w czystej formie.
Sir Linky, paladyn z Lunary i samozwańczy "rozwiązywacz questów" podkreślił, że woli znaleźć kogoś, kto będzie mógł teleportować go bezpośrednio do niedostępnych obecnie miejsc w Serpentine Tower. Też mi rozwiązanie. Poza tym, odkąd okazało się, że jest to raczej niemożliwe, Sir Linky wpadł na kolejny pomysł. Według jego teorii trzeba użyć zwłok faraonów jako pewnego rodzaju ofiary i umieścić je na misy węgla. Sam tej teorii jeszcze nie potwierdził.
Może też być tak, że Serpentine Tower nie jest do końca traktowana jako jedyne miejsce do składania ofiar, że istnieją inne połączone lokacje. "Myślę, że trzeba wziąć pod uwagę również inne misy węgla, te w mieście jak i wokół Ankrahmun a nawet może w innych obszarach." - wyjaśnia Erwe Boleta z Silvery. Które miejsca znane są ze swojej historii składania ofiar? Czy mają jakieś powiązania z Ankrahmun, miastem śmierci i Serpentine Tower?
Przydatne rzeczy, dziwne dźwignie
Było wiele spekulacji dotyczących tych czterech pustych mis węgla znajdujących się obok green djinna. Wyglądają na całkiem przydatne, lecz w jaki sposób? Pokolenia odkrywców i podróżników rozpatrywały je pod względem jakiegoś rodzaju ołtarzy, na których składano ofiarę. Mnóstwo przedmiotów różniących się klasą, wyglądem, rozmiarem i wagą przewinęło się przez te "ołtarze" z nadzieją, że coś w końcu zaskoczy. Niestety do tej pory nic z tego nie wynikło - czy też może ciągle pozostaję niezauważone?
Brutala Jocke z Titani próbowała umieszczać na misach rożne rodzaje gleby, które zdobyła podczas Elemental Spheres quest. Maximus Nox z Fidery mocno wierzy, że holy scarab, scarab amulet, blue gem i djinn's lamp muszą zostać umieszczone w misach "w jakimś serpentynowym poprawnym porządku", powiada. Inny gracz, który postanowił pozostać anonimowy uważa, że te misy węgla są w jakiś sposób połączone z gnijącymi przedmiotami, które zostawiają po sobie faraonowie podczas Ancient Tombs quest. Jednak w Serpentine Tower można znaleźć zaledwie cztery misy, więc który z tych gnijących przedmiotów mógłby pasować?
Phoenix of Shadows, paladyn z Eterni sądzi, że dwie płonące misy z węglem obok ołtarza, znajdujące się piętro niżej pod biblioteką, mogą odgrywać jakaś rolę w tej układance. Być może przydatne będą te cztery kawałki żelaza, które można znaleźć w beczce w pokoju z z tyłu. Phoenix of Shadows wpadł na taki pomysł: "Serpentine Tower jest miejscem magicznych eksperymentów więc prawdopodobnie trzeba użyć magicznych przedmiotów we właściwym miejscu."
Daelwyn z Pacery również twierdzi, że połączenie jakiegoś ukrytego skrawka podłogi z jednym lub więcej magicznym przedmiotem może stanowić rozwiązanie. Niestety żadne z tych przedmiotów: scarab coins, platinum coins, demon helmet, wand of cosmic energy i carrot; nie zadziałały po ułożeniu na misach. Być może Daelwyn nie znalazł jeszcze odpowiedniej płytki w podłodze lub przedmioty muszą być trochę bardziej magiczne.
Skoro jesteśmy już przy płytkach podłogi, plotka głosi, że przynajmniej cztery postacie potrzebne są by posunąć się naprzód w tym zadaniu, podobnie jak w Annihilator quest. To właśnie Przemuschek z Refugi usłyszał. Wolfie Blackheart z Valori posunął się jeszcze dalej i oznajmił, że potrzebne są cztery postacie o różnych profesjach.
Zapomnijmy na chwilę o tych misach węgla. Zastanówmy się o co chodzi z tą dźwignią w celi green djinna, której funkcja wciąż jest nieznana? Piotr'Ornowski Diabel z Harmonii popychał i szarpał dźwignię kila razy bez efektu. W międzyczasie wpadł na pomysł, żeby rozstawić graczy po całym świecie Tibi, by obserwowali czy coś się zmienia w trakcie, gdy on porusza dźwignią. Działając w taki sposób, każda zmiana na mapie będzie natychmiast wychwycona i puszczone w obieg na game czacie. Tak, wszyscy kiwają teraz głową, że to raczej nie możliwe, ale spróbować warto.
Czy istnieje logiczne wytłumaczenie na to, dlaczego fire elementala i djnna można wypuścić, ale vampira i behemotha nie udało się do dnia dzisiejszego? To jest pytanie, które od dawna zadaje sobie Fertyn, royal paladyn z Libery. "Trzeba zapalić pochodnie w kolejności by uwolnić fire elementala. Ogień jest tu elementem wspólnym. Green djinn i efreet to mistrzowie elementu ognia, więc jasne jest, że trzeba w odpowiedniej kolejności użyć dźwigni w celi fire elementala by uwolnić djinna." Ok, ale co z wampirem? "Tu sprawa jest złożona. Prawdopodobnie potrzebne będzie coś co łączy się z nieumarłymi. Być może ofiara z krwi lub z ciała."
"To musi być coś co zrani wampira", twierdzi Sir Astroz z Harmonii."Fire elementala uwalnia się poprzez użycie naczynia wypełnionego wodą. Woda gasi ogień. By wypuścić wampira może trzeba użyć lustra?" Interesująca opinia.
A więc jakie przedmioty potrzebne są by uwolnić pozostałe dwa stworzenia z cel? Z ogromną pasją knight z Pacery Markus de Vlad opowiada: "Podróżowałem po odległych lochach i zabrałem ze sobą najbardziej starożytne napoje. Próbowałem mrocznych perfum i wypiłem po butelce wszystkich pitnych płynów z każdego zakątka świata. Udałem się do Serpentine Tower z resztkami martwego ciała. Użyłem dosłownie wszystkiego co mieści się ,lecz poległem." w granicach śmierci
"Próbowałem uwolnić więźniów za pomocą scarab coin, fire fieldów, flakonów z krwią, złota, różnych klejnotów, różdżek i kijów, zamarzniętych starlightów - wydaje się, że nie ma prawdziwej odpowiedzi na to pytanie", zauważa trochę rozczarowany Blank bunny z Luminery. Druid Lanuza z Secury dodaje w podobnym nastroju: "Wędrowałem godzinami po pustyni Ankrahmun szukając wskazówek. Wnikliwie zbadałem góry strzeżone przez smocze lordy. Jeździłem po świecie by wysłuchać opinii obcych ludzi z dalekich krajów. Spędziłem nawet noc z djinnem", a wskazówek wciąż brak. "Nawet zebrałem się w sobie żeby w zaciszu biblioteki godzinami czytać książki." Hmm, dobra, pozwól, że przyjrzymy się temu dokładniej.
Książki i inne dokumenty historyczne
"Czytanie musi być głównym priorytetem", powiada Mouse Looney paladyn z Magery. Według niego gdzieś w książce musi być jakaś wskazówka, jakiś ślad. Z drugiej strony taki quest jak Serpentine Tower, który wydaje się być naprawdę trudny do rozwiązania powinien zostać nierozwiązany jak najdłużej.
"Wierze, że ten quest dotyczy w całości pewnej tajemnicy faraona", pisze Dreamlike mieszkaniec Mythery. "Badany papier numer 88-04 F mówi, że faraon nakazał przerwać trwające badania wewnątrz magicznego pola. Wierzę, że Serpentine Tower quest jest oparty na tym wydarzeniu."
Scorponok, elite knight z Beryli, który ma słabość do wypchanych ropuch i wygodnych butów, zgadza się z teorią, że odpowiedz na wszystkie pytania dotyczące Serpentine Tower tkwią w książkach, które znaleźć można w bibliotekach Ankrahmun: "Potrzebuję tylko jakieś rady od boskiej odurzonej ropuchy i jakiś wygodnych pantofli, by przeczytać książki o mieście Ankrahmun w czasie gdy odpoczywam w łóżku", mówi Scorponok z błyskiem w oku.
"Jedna z książek mówi, że wszytko zrobione jest z piasku", zauważył Priorytet, paladyn z Secury. "Być może trzeba coś zniszczyć używając młota i wtedy pojawi się dźwignia?"
Z drugiej strony Zyrie, paladyn z Libery, skoncentrował się na książce "Mehrah asram chamehe than" napisaną w obcym języku. "Użyłem translatora i wypowiedziałem określone przetłumaczone słowo przy NPCach w Ankrahmun, lecz do tej pory nic nie zadziałało." Niektórzy wierzą nawet, że język bonelordów 469 może być kluczem; jednym z nich jest Flying Pala z Iridi: "Ktoś powiedział mi, że jeżeli będę w stanie zrozumieć ten język, będę tez w stanie rozwiązać zagadkę Serpentine Tower." Jednak nie udało mu się do tej pory wyciągnąć z tego jakiejś wartościowej informacji, mimo spędzonych godzin na odszyfrowywaniu na pozór bez sensownych kodów i algorytmów.
Istnieje niebiesko-kolorowa książka w bibliotece w świątyni Ankrahmun, która zawiera wiersz chwalący faraona. Czy ten poemat zawiera wskazówkę do rozwiązania zagadki Serpentine Tower? Anonimowy tłumacz interpretuje poemat w następujący sposób: (a ja spróbuje przenieść to na polski : )
Poprzez władzę, która trwa i potęgę starszyzny, (faraonowie)
poprzez mądrość skarabeusza i pocałunek skorpiona, (siła do walki, umysł do łamigłówek)
poprzez bezkres piasku i wieczność gór, (grobowce pod pustynią)
poprzez życiodajne moce wody i powietrza, (naczynie z wodą umieszczone w ogniu by aktywować portal, zapalenie pochodni by uwolnić fire elementala)
poprzez niosącą śmierć siłę ognia i błyskawicy, (walka z fire elementalem, walka z djinnem)
poprzez błogosławieństwo śmierci i objawienie się nieumarłych, (zginać i stać się nieumarłym, odnosi się do wampira)
te zwłoki powstaną z grobu, (ofiara: czaszka/nieumarły lub żywy przedmiot)
te zwłoki rozerwą kajdany życia (ofiara: life ring/crystal)
te zwłoki będą dążyć do mądrości, (ofiara: mind stone)
te zwłoki będą służyć jemu. (ofiara: ankh)
Chwała Faraonowi! (Arkhothep, z którym przyjdzie ci walczyć)
Jakie znaczenie ma ten wiersz? Czy prawdą jest, że zawiera wskazówki do rozwiązania zagadki Serpentine Tower quest? Może odpowiedź jest znacznie prostsza niż mogło by się wydawać. Olleeallee z Isary zwraca uwagę na to jak książki w bibliotece są ułożone. "Dlaczego po prostu nie spróbować ich poprzekładać?", pyta.
Czy czas ma znaczenie?
Lady Jouanna i jej przyjaciele ze świata Galana wierzą, że najazdy skarabeuszów wokół Ankrahmun mogą być w jakiś sposób połączone z Serpentine Tower. Czy te ataki wywołane są przez wieże? Czy może w pewnym sensie ją aktywują? Ciężko powiedzieć. Jako, że ta trójka nie zaznała jeszcze smaku jakiegokolwiek ataku skarabeuszów na ich świecie, nie mogą zweryfikować swojego założenia.
Inne podejście prezentuje Psyko Delix, mieszkaniec Vinery. Według niego, czas odgrywa główna role w Serpentine Tower quest. Zakłada on, że gracze muszą w określonym czasie i kolejności złożyć ofiarę by posunąć się naprzód: "Istnieją trzy miejsca do składania ofiar: jedno w Serpentine Tower, drugie w latarni morskiej na Darashi i trzecie w Medusa Shield quest znanym również jako Necromancer quest. Musisz zacząć o zmroku. Złożyć ofiarę z krwi na ołtarzach w pokoju necro, umieścić scarab coiny na misach w Serpentine Tower plus pięciu ludzi przy przekładniach z plamą własnej krwi pod nogami. Następnie umieścić rubiny w misach w latarni morskiej." Co się wtedy stanie? Nie wie nikt. Psyko Delix nie pozostawił żadnego komentarze dotyczącego jego osobistej wizji.
Jednakże, naprawdę istotne pytanie brzmi: Co się stanie po wykonaniu zadania? Jakie są nagrody i czy są warte tych wszystkich lat poświęconych na rozwikłanie zagadki. Kilku graczy opisało swoje pomysły na to, co może się stać po przełożeniu dźwigni w celi green djinna. Zobaczymy co ludzie maja do powiedzenia na ten temat.
Po drugiej stronie
Niektórzy twierdzą, że te dziwne ściany piasku w północnym Ankrahmun mogłyby się zapaść i odsłonić drogę do osobistego grobowca Arkhothepa, gdzie na pierwszego gościa czeka sławny "kamień duszy". W końcu Helmet of the Ancients byłby kompletny! Czy być może jak wierzy Feyn Daron z Xereny, magiczna bariera w dragon lair Ankrahmun, której chronią fire elementale zniknęłaby. Znajduje się tam teleport. Dokąd prowadzi? Dla wielu Serpetine Tower mogła by stanowić przejście do życia pozagrobowego. Czyżbyśmy wszyscy stali się bogami?
Scrholl, master sorcerer z Refugi, popiera pomysł, że Arkhothep odegra ważną jeśli chodzi o nagrody za quest. Według niego, całkiem prawdopodobne jest, że najpierw trzeba będzie dowiedzieć się, jak nauczyć się czaru cat-eye od Tothdrala. Być może wtedy, po drugiej stronie, za ścianami piasku w północnym Ankrahmun, "będziesz musiał użyć czaru cat-eye by walczyć ze stworzeniami ciemności by w ten sposób zaprzyjaźnić się z Tothdralem, który w zamian zdradzi ci jak dostać się do komnaty Arkhothepa."
Jak zakłada Deaths Bite, mieszkaniec Saphiry, mogą istnieć jakieś połączenia z Desert Dungeon quest. Jeśli dobrze rozumiem, Deaths Bite wierzy, że dźwignia obok niedostępnej banshee w desert dungeon, może wypuścić wampira z celi w Serpentine Tower. Pytanie brzmi, jak dotrzeć do banshee i do dźwigni?
Wos Loko z Luminery wpadł na pomysł, że mógłby pozyskać przedmioty z pokoju green djinna używając magicznego dywanu na Darashi: "Tak sobie rozmyślałem, że gdybym mógł zabrać ze sobą dywan i zanieść go Tothdralowi, to być może zaczął by on targować się z djinnem i wymienić dywan na przedmioty, których strzeże djinn." Trzeba przyznać, że to dość oryginalne podejście.
W końcu Sir Poladier, mag z Astery, jest przekonany, że dźwignia obok green djinna nie oznacza końca zadania: "Być może tylko czterech lub pięciu graczy otrzyma dostęp do ostatecznej komnaty albo do innego pokoju z kolejną łamigłówkową do rozwiązania."
A więc oto jesteśmy, otoczeni przez ogrom pomysłów jak przejść Serpentine Tower quest. W powyższym artykule, prawie 300 graczy miało szanse podzielić się z CipSoftem swoimi doświadczeniami, które zbierali przez lata próbując rozwikłać zagadkę tajemniczej wieży. Kilka z zaprezentowanych pomysłów jest pewnie dobrze znana w społeczeństwie graczy, inne są zupełnie nowe i nie zostały jeszcze w pełni wypróbowane. Są też takie, które wydają się dość szalone i całkiem pozbawione sensu. Wszystkie te sugestie są tylko wierzchołkiem góry lodowej. Wciąż wiele innych teorii unosi się wokół tego tematu, które nie zostały zaprezentowane w tym artykule.
Co Ty myślisz o tych pomysłach? Czy uważasz, że są warte wypróbowania? Może właśnie zostałeś przez nie zainspirowany i sam stowrzyłeś kilka nowych teorii. Z chęcią wszyscy o nich poczytamy.
Serpentine Tower musi upaść!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez basiek dnia Wto 19:38, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|